tirsdag den 15. februar 2011

Problemformulering

Her er vores problem formulering, som den ser ud før vores vejlednings samtale

På feltarbejde i en børnehave.

Vi vil belyse forholdet mellem børn med nedsat funktionsevne og normalt-fungerende børn, samt udbyttet heraf. Vi belyser emnet ved hjælp af observation og et semistruktureret emnecentreret interview af en pædagog i børnehaven. Vi indsamler feltnoter, hvilke vi sammenholder og analyserer efter endt besøg. Udfra denne analyse, skriver vi rapport omkring forløbet og resultatet vi når frem til. Derudover skriver vi en narrativ fortælling.

Spørgsmål til interviewet:

- hvem leger sammen? / hvilke børn søger hinanden? køn? -  alder? - funktionsevner? ??
- hvem starter legen op? / hvem sætter reglerne?
- hvilke konflikter opstår?
- hvordan løses disse?
- hvilke færdigheder udvikler børnene? normalt-fungerende? - nedsat funktionsevne?
- altså udbyttet....

Før interviewets start informerer vi om emnet samt at sted og personer vil fremstå anonymt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar